MANAGEMENTUL CUNOAŞTERII LA BIBLIOTECA MUNICIPALĂ: REPERE DESPRE CAMPANIA „O ORĂ DE FORMARE ÎN FIECARE ZI”
Аннотация
Tehnologiile moderne, imperativele societăţii informaţionale, transformă, schimbă modul de viaţă şi de lucru al omului. Structuri complexe, bibliotecile au fost şi sunt întotdeauna condiţionate de cunoaştere, pentru a învăţa competenţa profesională şi pentru a învăţa să înveţe utilizatorul. Bibliotecarul conştientizează regulile schimbării, comunică pentru a putea interacţiona coordonat şi adecvat, elaborează şi formează propriile abilităţi raportate la valori şi standarde profesionale. Fiind o tendinţă primordială a fiinţei umane, cunoaşterea apare din căutare şi descoperire.
Orice cunoaştere este o referinţă a personalităţii – ceva care îl interesează sau de care are nevoie în viaţă. „A vedea”, „a vorbi”, „a înţelege” sunt rezultatele curiozităţii care se transformă în acţiuni, fenomene, produse. Cunoaşterea este un proces şi o resursă decisivă pentru afirmarea identităţii şi viabilităţii instituţionale. Este un demers al angajării echipei Hasdeu în dezvoltarea şi utilizarea capacităţilor cognitive, valorificînd experienţele şi abilităţile. Managementul cunoaşterii la Biblioteca Municipală este un proces de învăţare prin care se dobîndesc „competenţe pentru viitor”. Existenţa cunoaşterii în instituţie asigură beneficii directe – coerenţă colectivă mai mare, stoc de cunoştinţe mai bogat, creşterea creativităţii.