RAPORT ASUPRA STUDIULUI „JOCURILE ÎN ACTIVITATEA BIBLIOTECII MUNICIPALE”
Conf. univ. dr. Lidia KULIKOVSKI, director adjunct, BM; Svetlana GUMENI, șefa Filialei „Adam Mickiewicz”
Abstract
Oamenii secolului XXI gândesc că jucăria „Puzzle”, piesa „Lego”, jucăriile mecanice și roboții au apărut acum. Le-au inventat generațiile precedente, fiind avansate pentru timpurile lor. Dezvoltate cu alte mijloace sofisticate și moderne, au devenit
așa cum le cunoaștem astăzi. Fiecare epocă și-a lăsat contribuția la dezvoltarea jocului și a jucăriilor care nu și-au schimbat nici azi funcțiile milenare. Retrospectiva istoriei jocului ne-a convins că jocurile și jucăriile sunt preludiul ideilor serioase. Biblioteca Municipală a fost mereu locul în care noul și-a făcut drum prin cunoaștere, descoperire, inovație. Utilizatorii bibliotecii (produsul epocii tehnologiilor, vizualului și emoțiilor) așteaptă și caută cu interes ineditul, experiența, jocul. Ei au conștientizat repede că jocurile îi ajută să-și rezolve problemele, să înfrunte provocările și să valorifice oportunitățile atât în viața personală, cât și în cea profesională. Raportat la biblioteci, jocul: •• ajută la elaborarea tacticilor: cum să îmbunătățim relația cu utilizatorii, cum să lansăm un nou serviciu, cum să realizăm o campanie de loializare sau atragere a utilizatorilor;
•• furnizează momente de perspicacitate acțională: ne oferă clarificări conceptuale care ne permit să înțelegem și să prevedem, înaintea altora, ce se poate întâmpla prin jocuri;
•• transformă
Downloads
Copyright (c) 2022 BIBLIOPOLIS
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.