IMAGINEA ESTE UN CAPITAL AFLAT ÎN SLUJBA BIBLIOTECII
Abstract
Bibliotecile simt astăzi, mai presant decât în trecut, nevoia de o imagine bună, de o imagine puternică. O lume care se schimbă clipă de clipă şi lasă mult mai puţin teren instituţiei bibliotecare, reclamă un demers mai riguros de definire a imaginii, necesită dotarea bibliotecii cu un sens colectiv de comunicare şi consolidare a imaginii în comunitate.
Crearea imaginii este un demers dificil şi solicitant. Demersul incumbă o angajare responsabilă instituţională, solicită creativitate, inovativitate şi, nu în ultimul rând, pasiune. Angajaţii BM în 2009 nu au fost simpli transmiţători de imagine, au fost într-adevăr creatori şi strategi ai imaginii instituţionale.
Noi, Echipa HASDEU, trecuţi prin două strategii de imagine, ştim şi preţuim forţa imaginii noastre, o utilizăm ca instrument de evaluare şi control al evoluţiei organizaţionale. Din aceste considerente am salutat şi susţinut iniţiativa Ministerului Culturii, implicându-ne cu toate forţele, responsabilitatea, competenţa profesională în acest proiect de promovare a imaginii, considerând-o provocarea anului 2009 şi o impresionantă oportunitate de comunicare corporativă a imaginii BM. Asumându-ne participarea la acest concurs, am legitimat-o, integrând-o în actul managerial organizaţional.