TRANSALFABETIZAREA: O PLIMBARE ÎN„ZONA SĂLBATICĂ”
Abstract
Acest articol explorează conceptul transliteracy – transalfabetizare, care, după pă- rerea profesorului Sue Thomas oferă o perspectivă armonioasă a alfabetizării în secolul XXi care include abilitatea de a citi, de a scrie şi de a interacţiona cu ajutorul unei varietăţi de platforme, tehnici şi media prin intermediul scrierii, imprimării / publicării / editării, Tv- ului, radioului, filmelor şi reţelelor sociale digitale. La momentul actual, transalfabetizarea se referă la domeniul comunicaţiilor şi al studiilor culturale, iar acest articol are ca scop poziţionarea transalfabetizării în domeniul profesional al bibliotecarilor practicieni şi prin ei în bibliotecile lumii.
Anume cu acest scop examinăm prefixul „trans”, ceea ce înseamnă „peste” şi „după” limitele alfabetizării, în vederea evaluării implicaţiilor emergente din aceste două ma- nifestări ale transalfabetizării pentru profesioniştii în informare şi pentru bibliotecile sec. XXI. Exemple de practici de acest fel ne vor dovedi că bibliotecile deja fac faţă provocărilor în ceea ce priveşte alfabetizarea prin delimitarea clară a lumilor virtua- le, digitale şi publicate / imprimate / editate, răspunzând la necesităţile în constantă schimbare a utilizatorilor săi.